Flera inlägg från förra bloggen!

- Torsdag 27 maj 20:14

Dagen började sovmorgon om man nu kan säga att kl 8 är sovmorgon..Jo för mig är det. I vanligt vis brukar jag få gå upp vid 5.30, inte frivillgt!!

Imorse tog Hasse Melwin och gav honom mat innan han gick till jobbet, sen somnade Melwin om.

Tuva var hos sin dagmamma idag och jag fick tränat..så beach 2010 here i come  Idag blev det cross-training 40 min, mage och armar.

Annars en lugn dag med lite fix i trädgården, matlagning, och lek med barnen.

Nu är Hasse ute och fixar i trädgården och jag tar mig en kopp kaffe.

Till helgen ger jag mig på gästtoan ni ska få se före och efterbilder..det kliar i fingrarna.

Ha en skön kväll alla! Kram

- Onsdag 26 maj 20:45

Som sagt idag har det varit full fart hela dagen, det börjar med att vi tog en promenad till bvc Melwin har inte varit där på 3månader men han växer så fint min lilla pojke, Sen därefter var jag på utvecklingssamtal för Tuva.

(Promenad vid sjön precis vid huset, å vackert)

Vid fyra åkte vi till Liseberg, först ville inte Tuva åka något..men efter tag så släppte allt helt plöstligt så ville hon åka allt och själv så det var bara att köra på.. sen skulle vi träffa kaninerna för att lämna napparna, Tuva ska nämligen sluta med napp, HON ÄR EN STOR FLICKA säger hon själv, men det slutade med att jag fick lämna den. Så jag tänkte att hon skulle protestera nu vid sängdax, hon nämde det ett par gånger men sen var det inget mer med det..fortsättning följer (napparna barnen lämnar hos kaninerna)

Nu har jag en hög med tvätt som väntar på mig!!

Glömde säga att Tuva vann Toblerone    Melwin satt nöjd i vagnen

Kram!

- Tisdag 25 maj 20:25

Ja nu är sandlådan på plats, jag och melwin åkte och köpte den när Tuva var hos dagmamman. Hasse montera upp den nu ikväll.

Tuva får inviga den imorgon hon älskar att leka med sanden, hon brukar "laga" mat.

Får se vad man får för gott imorgon. Sen har vi tagit det lungt hela dagen.

Tuva är i en nej period, allt ska hon säga nej till..Hmm kallas det kanske trots!!??

Puh hoppas det går över snart.

Hon köpte glass för första gången i glassbilen, det var en stor upplevelse.

Imorgon planerar vi att åka till Liseberg var ett tag sedan. Värsta är att hon inte tycker om kaninerna dom "gröna"ändå ska hon ge bort sina nappar till bebiskaninerna. Men det är typ varannan dag!

Har precis haft besök av min vän Hanna, drack lite kaffe och prata alltid lika mysigt.

Hade tänkt att träna ikväll men min hals verkar inte vilja det..frustrerande 

Barnen sover, så jag tänker bara sitta i soffan nu och ta det lungt!

Kram Victoria

Måndag 24 maj 19:16

Godkväll!

Imorse kom vårat nya ikea kök, fattar inte att alla dom kartongerna ska bli vårat kök!! Vi ska sätta in det på semestern, då vi ska få hjälp av hasses pappa. då är hela övervåningen klar. Finns det några rum som ska fixas där nere. Vi har fått gjort en hel del.

Sen var jag och barnen och luncha på Go midda`med Ida och Daniel..har nämligen lite framtidsplaner!!!??? Vi får se vad som händer.

Idag har jag även gjort en Gi köttfärspaj för att vara lite nyttigare, ska nog träna en stund också.

Har hittat en perfekt sandlåda till barnen, har sett den hos andra men nu hittade jag den i Beijers flygblad Tyckter den verkar bra pga locket man kan lägga på (Bänkarna)

Hittade även en cykel som jag tror skulle passa Tuva på biltema

Bra färg, för då kan Melwin ha den sen också allt kan ju inte vara rosa 

Nä nu ska jag träna..Ha en mysig kväll!

Söndag 23 maj 19:52

Idag vaknade vi av att Melwin börjad hasa sig upp på kanten av spjälsängen..min lilla bebis, vad allt går fort!!! Så Hasse fick sänka ner botten på den.

Hur glad som helst att han klarade det.

Även en dag ute i trädgården, har haft lite besök av vänner, alltså bara njutit av dagen. Var och köpte en Mickey Mouse pool till barnen, Tuva var i med en gång men det var väldigt kallt i vattet..

Igår tittade vi på new moon, tyckte twilight var mycket bättre, men han är fin att titta på Edward alltså:) Idag ska jag gå och lägga mig tidigt. Ska ladda för morgon dagen då jag ska börja träna igen efter en veckas uppehåll då ja har varit sjuk..

I morgon blir det nog cross-trainer och styrka. Har ju några graviditetskilon kvar att bli av med, måste bara få motivation att inte äta så dåligt bara.

Ha en skön kväll alla!

- Lördag 22 maj 19:26

NU ÄR DET SOMMAR! vilket underbart väder det har varit idag.

Min man har hjälpt en vän att flytta medans jag och barnen har varit hemma och myst. Svärföräldrarna har även varit på besök, dom kom en god rabarberpaj och vaniljsås. Sen gick jag och barnen en sväng till ikea där vi tog oss en glass en massa onyttgheter idag men det är ju lördag.

Igår blev jag kär i någon annan i Edward!! Min vän Ida har rekommenderat att titta på denna film TWILIGHT..och jag smälte med en gång. Ikväll ska vi nog titta

på andra delen NEW MOON. Måste bara lägga in en bild på honom

Har även hittat massa snyggt till huset då jag smått börjar inreda och byter ut.

Bla:

En poster till Tuvas rum och en ekorrekrok som ev ska i hallen då vi ska cole and Son tapet med tryck av träd så den passar nog utmärkt där.

Nu ska jag mysa och titta på film..

Fredag 21 maj 17:34

Idag har jag och barnen  haft en lugn och mysig dag , vi har inte gjort något speciellt bara varit hemma och pusslat, målat, lagat mat på låtsas tittat på film varit ute och lekt och fikat som är det viktigaste, ialla fall för Tuva 

Sen har jag städat och fixat lite smått här hemma. Dagen har gått fort.

Nu så ska vi ha lite fredagsmys..Ha en skön kväll!!

Torsdag 20 maj 18:36

Nu står dinkelbrödet på jäsning. Har fått gjort en massa saker idag, har varit och handlat lite men fanns inte allt jag ville ha i butiken så jag får  beställa från nätet istället.

Men två bikinis och ett par solglasögon:

Sen var jag på bolagret och tittade men det enda jag hittade var en prickig vaxduk som passar perfekt ute på altan.

Vi har även grejat mycket ute i trädgården. Dom förra ägarna har inte gjort något på typ 10 år så det finns att göra.Vi har även fått slängt en massa på tippen älskar när vi åker dit..då känner jag mig tillfredställd 

Tillbaka till bakandet.får se hur det smakar??

Torsdag 20 maj 08:15

Godmorgon!

Idag hoppas vi på bra väder.

Hela familjen har varit sjuka men är på bättringsvägen...

I dag tänkHMte jag åka och titta i lite affärer. Såg att Hm hade fått in en massa snyggt 

Den här tänkte jag köpa bla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0