Flera inlägg från förra bloggen!

- Söndag 13 juni 17:40

I Fredags åkte vi till Falkenberg, impulsivt! Men trevligt har vi haft det, på fredagen tog vi det lungt åt lite gott och tittade på filmen 7miljonärer.

Lördagen fortsatte lungt vi åkte och handla, tippde på V75 och drömde oss bort..

Kvällen fortsatte med en Grekisk afton som bjöds på:

Bröd med tzatziki, fetaoströra och grekisk sallad, dryck champange och därefter lammstek med potatisgratäng, desvärre blev det varken något bröd eller potatisgratäng för mig. Men lika gott för det. Till det drack dom ouzo, och jag drack rött vin. Efter att ha varit vaken sen 5 på morgonen så började tröttheten falla in så båda jag och Hasse gick och la oss vid tolv. Men en riktigt trevlig kväll!

Idag åkte vi hem redan efter frukost, då vi ville fortsätta att greja här hemma. Det blev både gräsklippning och fix i toan. Nu blev toan desvärre inte färdigt i helgen då vi valde att åka bort i stället.

Båda jag och Hasse tyckte att vi skulle ta en paus då hela våren har varit i full fart!

Nu på semstern är det köket som åker!! Gud vad jag ska stå där och laga, baka mat.

Har precis ätit en kebabsallad, kvällen kommer att avslutas med en film.

Kram

- Lördag 12 juni 12:29

Impulsivt igår bestämmde vi oss för att åka ner till Falkenberg, där Hasses föräldrar bor. Vi behöver slappa lite kände vi. Just nu ligger Melwin och sover så jag passar på att skriva lite här. Vill önska alla en trevlig HELG! Kram

- Fredag 11 juni 11:51

ÅÅ vad jag älskar den sidan, man kan få så mycket inspiration.

Gå gärna in och titta på vårat hus som vi håller på total renoverar..

- Fredag 11 juni 06:16

Jaha då var det Fredag igen, fattar inte var veckorna tar vägen. Denna vecka har i för sig gått lite långsammare då det har varit rätt tråkigt väder igår var vi inne nästan hela dagen. Var en sväng på Ikea och åt lunch annars lek

hemma tills Hasse kom hem då dom gick ut och lekte i regnet på lekplatsen.

Var premiär för Melwin att leka med sanden vilket han tyckte var roligt.

Tuva ska till dagmamman idag och jag och Melwnin ska åka och handla.

I helgen ska vi försöka avsluta och göra färdigt vissa saker bla toaletten och garderoben annars blir det mys för hela slanten. Ska även boka resan till Thailand, våran försenade smekmånad då vi inte kom iväg pga åskmolnet. Men nu blir det bara jag och Hasse som ska åka i okt/nov.

Ha en bra dag alla!  Kram

- Torsdag 10 juni 08:31

Usch..vad tråkigt väder det är idag och det ska tydligen vara så här hela veckan.

Man får ialla fall gjort mycket här hemma så man får se det positivt!

Vi har fortsatt med toaletten den är snart klar, allt tar längre tid än vad man tror, men beräknas bli klar till helgen.Ska nog köpa en vit hylla på bolagret som vi ska ovanför toaletten

Ska till tippen idag och slänga en massa det är nog det bästa jag vet..

Nu är jag inne på min fjärde dag med GI och det funkar jätte bra. Längtar bara tills jag får börja träna lite tyngre igen, men det är bra att kroppen få vila lite också..Gud vad jag känner mig positiv!! Jag har inte så många kilon som jag vill gå ner, utan detta kommer bli ett levnadsätt då man äter bra och rätt, samtidigt som man blir piggare. Men jag kommer absolut unna mig något litet då och då.

Vi får se vad som händer här idag..Trevlig dag alla!

- Onsdag 9 juni 07:21

Nu har man varit vaken i två timmar redan, Tuva tittar på barnpogram och Melwin sover igen. Har varit så trött i två dagar men känns bättre idag.

Har börjat att äta GI kan ju vara det som gör en trött ibörjan, innan kroppen ställer in sig. Verkar som en bra metod har redan gått ner 1,5kg och sötsuget är borta. Känner mig riktigt sporrad, dom sista graviditetskilona ska nu bort. Eller jag vet inte om jag kan skylla på det längre. Jag kommer ju i alla mina kläder, men efter har fött två barn så ändras ju kroppen lite. Lite träning på det så ska det nog inte vara några problem.

Men dom två första veckorna ska man inte träna så mycket då man utesluter kolhydrater helt. Så det blir promenader i stället.

Nu har vi även köpt en kommod och tvättställ till toaletten, så det som är kvar är en spegel, någon hylla och småfix så är toaletten klar:)

Idag ska vi till Öppna förskolan i Mölndal annars inget på schemat.

Ha en skön dag ALLA!

- Söndag 6 juni 20:07

God kväll! Nu är vi hemkommna från Skövde, har packat upp och fixat lite..

Vi har haft det jätte mysigt 

På fredagen tittade vi på alla som tog studenten, känndes inte alls längesedan man själv gjorde det fast det är 10år sedan och hur lycklig och stoly man var och nu stod man där själv gift och två barn..skumt!

Sen gick vi och köpte lite glass

Sen resten av dagen så tog vi det lungt och satt mest och pratade. Tuva fick fredagsmys så hon var speedad lång in på kvällen, helt sjukt vad socker kan göra!!

Lördagen började tidigt melwin vaknade, så det var bara att gå upp.

Vi åt frukost, tog med oss picknik och tog en lååång promenad till Aspö Gård, kommer bilder på det senare tog det med min nya mobil som jag inte har lärt mig än...Sen avslutade vi dagen men lek i lekparken

Tuva och Melwin gungade på en rung gunga tillsammans, en sån skulle man ha hemma  Dom är för gulliga ihop..

Tuva brukar säga: Jag älskar Melmin..  hon är för söt!

Båda stupade i säng redan vid sju, och jag inte lång därefter.

Idag har vi firat min syster som fyller 18år nästa vecka, träffade även min mormor och morfar och en av mina mostrar med barn.

Nu har man dåligt sammvete för att man har gottat sig i helgen, så imorgon blir det träning hoppas vädret håller i sig.

Min man har varit hemma och grejat med lilltoan, så nån bild kan nog dyka upp i veckan. Mys och Kram!

- Fredag 4 juni 08:32

Idag vid lunch åker jag och barnen till Skövde ska hälsa på min mamma och mina systrar. Ska bli jätte mysigt.

Ska hälsa på djuren på Aspö gård, bada, och bara umgås.

Kommer hem igen på Söndag får skriva mer då.

Trevlig helg alla!

- Torsdag 3 juni 19:21

Dagen började med morgon träning först promenad, sen hopprep och sen styrka.

Sen har jag kollat upp lite information om att starta eget...Drömmen kanske blir sann i snar framtid  Vi får se men det lutar åt det!

Tuva och Melwin lekte innan jag lämnade Tuva hos dagmamman

Sen hämtade jag upp Hasse och åkte till Ikea och åt lunch samt kolla inredning till toaletten. Förhoppningsvis blir toan klar nästa vecka.

Var och handla mat är så tråkigt!! men tyvärr är man tvungen.

Ikväll gjorde jag min älsklingsmat lax med grönaker som vi grillade i paket med romsås såååå GOTT skulle nog kunna leva på det.

Barnen sover och jag ska gå ut och greja lite i trädgården, sen avslutas nog dagen med en film! Kram

- Onsdag 2 juni 21:03

Godkväll!

Idag har vi varit påförst Universeum, först ville inte Tuva gå in tyckte nog det var lite otäckt. Men sen var det inga problem. Vi tittade på fiskar, hajar, ormar, kräldjur och fåglar. Sen lekte Tuva lite på minipuls och avslutade med en lunch. Alltså var allt väldigt uppskattat.

Sen när vi kom hem så badade Tuva medans Melwin tittade på.

Tänk om alltid kunde ha det så bra och mysigt 

Sen avslutade jag dagen med att måla en omgång med grått i lilla toaletten, får bli en omgång till imorgon kommer bli så bra! (råkade göra sönder röret till toaletten så det sprutade vatten överallt är inte min lyckovecka precis)

Nu ska jag packa lite inför Skövde resan..om jag orkar! Kram

- Tisdag 1 juni 19:04

Dagen började med att jag passade på att träna tidigt i morse, när Melwin låg och sov och Tuva tittade på Tv sen tog vi en promenad till Tuvas dagmamma.

Jag och Melwin åkte till kungsmässan och handlade presenter.

Innan jag hämatde passade jag på att sola innan det var dax att hämta Tuva igen.

Då åkte vi och hälsa på våra gammla grannar, som har barn i samma ålder.

Tuva och Selma har lekt i sandlådan, gungat och härgat. Kom hem för ett tag sedan

så nu väntar jag bara på att Hasse ska komma hem.

Jag förstår inte att dagarna går så fort..Imorgon ska jag köpa färg till badrummet.

Sen har jag fått ett erbjudande, ska jag tacka ja eller nej??? Det lutar mest åt JA

mer får ni veta sen..

Då var det dax att ta hand om tvätten igen! Kram

- Måndag 31 maj 18:56

Godkväll!

Vilket underbart väder det har varit idag, i morse gick jag och barnen lååång promenad fast det var inte riktigt meningen utan jag gick lite vilse. Hamna ända borta i Kållered fast med en liten omväg. Då hade vi varit ute i ca 2 timmar. När vi väl var framme i Kållered orkade jag inte gå tillbaka så det blev pendeln tillbaka.

Då blev det öppna förskolan i Lindome med sångstund och fika.

När vi skulle gå hem igen, Ja då gick jag vilse igen..fattar inte detta??? Måste ha varit helt vimsig. Så jag är helt mör i bena. Ikväll är jag även gräsänkling, mannen är i Karlstad med jobbet men kommer hem imon kväll så nu ska jag och Tuva läsa en saga sen ska jag bara vara själv och NJUTA!

- Söndag 30 maj 19:12

MIn morsdagpresent 

- Lördag 29 maj 21:17

En förmiddag i det gröna..nu börjar man se slutet på tunneln.

Började även att måla lilla gästtoaletten idag med en omgång vit. Vi ska nog ha ljus grått på väggen och lite mörkare grått på golvet. Sen blir det ny spegel någon hylla osv. Här ser ni toan till en början Vitmålad.

Sen har vi hunnit med att titta på Luftslottet som sprängdes tycker alla tre filmerna är grymma!!! Hasse var iväg och köpte lite plockmat var ett tag sedan vi åt det men gott var det..

Coleslaw, stora oliver, marinerade vitlöksklyftor, ost, parmaskinka, korv, mini gurka mm och såklart en cider till det, kan inte bli bättre.

Nu sitter vi och kollar på Eurovision ska bli spännande att se vem som vinner.

Tycker Moldavien och Rumänien har bra låtar..

Imorgon är det MORSDAG!! En KRAM till alla mammor!

- Fredag 28 maj 19:32

Nyss inkommen från ett stor röj uppe i trädgården, och då menar jag verkligen stor röj!! Men har man bara en flaska vin så ska man inte klaga, Melwin satt i sin vagn och titta på.

Vi hittade en liten groda som försökte sova samt en kopparorm som hasse råka klyva på mitten desvärre. Det märks att man bor nära skogen.

Tuva blev kidnappad av sin farmor och farfar så vi passade på.

Annars har jag varit på en lååång promenad idag medans Tuva var hos dagmamman.

Annars inget speciellt..tiden går åt att vara med barnen.

Melwin är fortfarande vaken men hoppas att han somnar snart så det blir lite mys ihop med mannen.

Imorgon ska vi börja med den lilla toaletten. Här en före bild sen får ni se resten senare..Ni förstår nog säkert varför vi ska göra om den 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0