Melwin 1 År- Förlossningsberättelse!

Tänk att för ett år sedan, då du kom till världen var en av mina lyckligaste dagar!

Den 27/9-09 då han kom till världen!

 

Dagen började närma sig..hade börjat få mer och mer förvärkar tre dagar kvar till Bf.

Ingen sömn..usch vad jobbigt!

Fred 25/9 åkte vi in till Östra, hade klockat mina värkar var drygt 3-5 min i mellan.

Hade bara öppnat mig 1,5 cm då dem skickade hem oss igen, inte en natt till utan sömn tänkte jag.

Lörd 26/9 Allt var som vanligt igen, vad hände!??  På eftermiddagen började det göra ondare igen.

Sen kom värkarna oftare och oftare. Kl 22 var vi inne på Mölndals sjukhus, var fullt på östra.

Ctg kopplas i ca halv timma. Vid 23.30 var jag öppen 2-3 cm.

Dom ber oss gå till BB för att försöka vila, innan den aktiva fasen kommer. Lätt tänkte jag.. blev inte så mycket vila.

Vid 04.00 blev vi inskrivna på förlossningen. Ctg kopplas.

04.30 Får lustgas.

07.15 Har stått upp med ett gåbord, timmarna går väldigt fort.

08.00 Öppnad 6cm

10.11 Får Eda bedövning. Hjälper väldigt bra..kunde slappna av och vila lite. Efteråt sätter dom in

Men redan vid 12.30  börjar Edan avta, börjar andas lustgas. Har riktigt riktigt ont.

13.15 börjar känna krystkänsla, då jag står på knä i sängen.

13.54 Ctg visar att Melwin inte mår så bra. Förberedelse för sugklocka, blir klippt 6cm.

Tur att man inte var så medveten..

14.04 kom han till världen. 3820g 51cm jätte fin.

14.15 Har fortfarande väldigt ont.. Får smärtlindrande men det hjälper inte. Personalen undrar vad det är som är fel?? Försöker undersöka mig. Får morfin, ketogan pamol, diklofenak men inget hjälper. Får mer Eda, då det känns bättre.

16.10 Rejäla smärtor i magen igen.

Får åka ner till röntgen..så att det inte finns några blödningar. Visar att allt är bra.

Ligger på uppvaket.

20.19 Kommer till BB har fått mer smärtstillande.

20.45 Har fått i mig lite mat.

Under natten har jag jätte ont i magen igen.

04.14 kommer läkaren in och undersöker mig, magen är fylld med gaser. Har alltså haft tarmvred. Visst ju att jag inte hade varit på toa på några dagar, men trodde inte att det kunde göra så ont..

05.00 Får jag laxermedel..var en annan människa efteråt. Allt bra släppte.

 

Får sen förklarat för mig att en förlossning inte ska göra så ont, att jag hade extra ont pga min förstoppning, tänkte att jag aldrig ska ha fler barn. Men har jag klarat denna smärtan så klarar jag allt.!!

11.08 skrivs vi ut från BB..Nu är jag tvåbarns mamma och jag är så lycklig!

Tur att man glömmer det mesta efteråt... Men det ska vara en kvinna för att klara detta:P

Nu sitter min lilla pojk framför mig och mitt liv är fulländat!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0