Skövde besök

Godkväll!

Idag kom jag och barnen hem från Skövde åkte dit i Torsdags eftermiddag..
Alltid lika mysigt att komma "hem"
På kvällen grillade vi lite och tog det lungt, Tuva ville absolut inte gå och lägga sig så hon somnade vid 22.30 hade somnat i bilen på vägen upp.
Vädret var tyvärr inte så bra så vi bestämde oss för att besöka Äventyrsbadet i Skövde är det något barnen älskar så är det vatten, åkte rutchkanna, bubbla och allt annat som fanns där.
Efter det var barnen både trötta och hungriga, så vi gicjk in till centrum och åt en lunch, melwin somnade i vagnen så vi passade även på att gå och titta lite i affärerna:) Även denna kvällen blev lugn....
Förutom att en sak då jag ville "fixa" min utväxt på håret, som slutade med ett frisörbesök tidigt på Lördag morgon..
Så kan det gå...blev i alla fall bra tillslut!!
Så Lördagen blev inte riktig som vi hade planerat, utan åkte till Värsås som ligger utanför Skövde där jag är uppväxt, och tittade runt och fick gammla minnen.

Tuva fick Hello Kitty glass av mormor.

Vi åt jordgubbar och grädde som är bland det bästa jag vet


Blev även ett bullbak på Lördagen i värmen..

Mammas bullar,, stämmer inte riktigt på mig då det var min mamma som stod och gjorde dom flesta bullarn.

Degen på jäsnng.

Tuva bakar

Många bullar blev det!!!


Det plockades även en massa smultron

Och åkte lite moped


Under helgen var vi också och gömde en skatt ..ligger under en stubbe i skogen,
två små dockor och ett litet brev


Får kolla nästa år om den ligger kvar???


Nu har vi även blivit 5st i familjen..
VÄLKOMMEN lilla Selma om är 7 veckor gammal.


Hon fick åka i denna lådan från Vara där vi fick henne.


Även en hel del saker har köpts in till denna lilla madame!


Väldigt spännande med en kanin tycker Melwin..Selma är en landning av dvärgvädur och lejohuvud..Hmm
ja ja hon är riktigt söt i alla fall undra fall det var barnen eller mamman som ville ha den mest???!!

Imorgon blir det ett besök på Borås Djurpark! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0