Helgen

Goddag!

Har haft en mysig och rolighelg, men som vanligt går den väldigt fort.
I Lördags var vi på dop, Hasse var fadder åt Isidor som Hasse är morbror till.


På kvällen var vi barnvakt åt dessa busungar!

Lite popcorn och dricka! Oliwer, Tuva, Melwin och Elliot.

Passade på att ha lite bebismys med Elias.
Dom stora pojkarna sov även över här, snällare barn får man nog leta efter.

På Söndagen hade barnen gympa. Tuva hängde med Oliwer och hans mamma för att titta på Teater (Bamse) som var väldigt uppskattat!

På kvällen kom Ida och Daniel på besök då vi beställde hem pizzor.

Så idag har vi varit på Öppna förskolan (kyrkis) i Bifrost.

Idag har även jag lagt i en högre växel när det gäller maten.. Nu jädrans ska de sista kg bort. Träningen har aldrig varit något problem...med detta sug hela tiden!!

Så nu har jag gjort dessa två mellanmålsvarianter.


Mixa ca 2,5 dl valfria naturella nötter till ett fint mjöl. Blanda ner 2 äggvitor, 2 msk smält smör, kanel/kardemumma, valfri mängd blåbär och ½ banan. Klicka ut smeten på en plåt och grädda på 175 grader i ca 10 min. Toppa med blåbär och kanel.

Variera genom att hoppa över blåbären och tillsätta ett par msk kakao och kokosflingor. Toppa dem med kokosflingor och njut!

Fast jag lade i mango istället för blåbär.

1 dl jordnötsmör

1 dl äppelmos

1 ägg

1 äggvita

kanel för smakens skull.

Stek i rapsolja,

Blev jätte goda, åt med kesella till!!

Ikväll blir det även cross.trainern.

Ha en bra ef!! Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0